Odejście najbliższej osoby to moment, na który nikt nigdy nie będzie przygotowany.
Pragniemy wyjaśnić Państwu wszelkie formalności poprzez zamieszczenie poniższych porad.
Jak postąpić w przypadku śmierci bliskiej osoby:
Jeśli zgon nastąpił w domu powinni Państwo wezwać pogotowie lub lekarza pierwszego kontaktu, który stwierdzi i wystawi kartę zgonu.
Rodzina sama wzywa wybrany zakład pogrzebowy oraz zaleca odbiór osoby zmarłej i przewóz do chłodni.
Jeśli zgon nie nastąpił w domu, lecz w szpitalu lub hospicjum, kartę zgonu wystawia dana placówka zdrowia.
Jeżeli jednak zgon nastąpił poza szpitalem należy skontaktować sie z zakładem pogrzebowym w celu przewozu ciała do chłodni.
Następnie powinni Państwo udać się do wybranego zakładu pogrzebowego w celu załatwienia wszelkich formalności.
Dokumenty niezbędne do załatwienia formalności pogrzebowych:
Karta zgonu wystawiona przez lekarza, na podstawie której wystawiony jest Akt Zgonu w Urzędzie Stanu Cywilnego
Dowód osobisty osoby zmarłej i współmałżonka (lub osoby zlecającej organizację ceremonii)
Jeżeli w Karcie Zgonu, lekarz jako przyczynę zgonu wpisze "nieznana", potrzebna jest zgoda prokuratora na piśmie, aby móc pochować zmarłego. Nasz zakład tego typu zgody otrzymuje w Państwa imieniu.
Do rozliczenia kosztów pogrzebu w ramach zasiłku ZUS, KRUS, MSWiA wymagane są:
Legitymacja emeryta lub rencisty, lub zaświadczenie z zakładu pracy dla zmarłych posiadających ubezpieczenie emerytalno - rentowe.
W przypadku braku ubezpieczenia osoby zmarłej, potrzebna jest informacja o ubezpieczeniu emerytalno - rentowym osoby załatwiającej pogrzeb.
Prokuratora na piśmie, aby móc pochować zmarłego. Nasz zakład tego typu zgodę otrzymuje w Państwa imieniu.
Przygotowanie do pochówku:
Powinni Państwo dostarczyć do zakładu odzież dla zmarłego lub wybrać ją z dostępnej oferty.
W zakładzie pogrzebowym ustalony jest termin pogrzebu, a także termin ewentualnej kremacji.
Trumny, urny, wieńce i pozostałe akcesoria oraz usługi pogrzebowe wybiorą Państwo w zakładzie.
W razie pytań prosimy o kontakt pod całodobowymi numerami telefonów:
Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm" udzieloną przez PFR SA.